четвъртък, 21 февруари 2019 г.

Шабан Шаулич обичаше футбола повече от всичко, вкара гол на Левски и му отказа договор


Шабан Шаулич, великанът на сръбската (югославската) народна музика, който загина в автомобилна катастрофа в Германия в неделя, можеше да има и успешна футболна кариера.

Договор му е предлагал и българският великан Левски от София, който 26 пъти е шампион на страната, три пъти участник в 1/4-финалите на КНК и два пъти 1/4-финалист в Купата на УЕФА, пише сръбският "Блиц".

А футболната изповед на Шаулич гласеше така:

"В училищния двор винаги имаше мачове. Знаеш, клас срещу клас. И тогава... Спомням си, аз дори бях селекционер за избора на училищния отбор (смях). След училището - университет. Тук започнах да уча и първите песни. Тогава си спомням, че чичо ми ме накара да пея. Каже "пей ми онази от Есма Реджепова "Чайе шукарие". И какво да правя, аз почвам да пея. Но с радост бих го избегнал, с оглед на това, че обичах футбола повече от всичко на света. Може би и него някак бих избегнал, да не е това което е, боксьор, нокаутиращ", през смях разказа Шабан Шаулич в предаването "Ами Джи Шоу".


След това разкри и как се е "простил" с футбола:

"Ние имахме певчески национален отбор, в който аз също бях и капитан. Имахме добър състав, Миша Миятович, Харис Джинович, тук бяха и Мирослав Илич, Маринко Роквич, Радиша Урошевич... Играхме веднъж близо до Пожаревац, теренът беше хубав, халфовете ми подават топката, аз стигнах до противниковото наказателно, веднъж, втори, трети път. И, не става. Пушач съм откакто се помня - не мога да си поема дъх. Обичайно казвам за стадиона, че това е ливада, а аз през ливадата, под някоя чешма. Едва дойдох на себе си. Тогава беше ясно - не става, не мога повече. И, тогава... ето. Съжалявам", припомни си Шаулич.


После показа снимка от футболните дни и разкри много интересен детайл:

"Аз играех за Полет, пък дойдох в Жельо, Железничар. Играхме (против Левски от София), победихме ги 4:2. Водехме с 3:0, а аз в първата минута вкарах гол (смях). Те не знаеха кой съм. После имаше вечеря, а българите коментират "Братко, кой е този и този, играе добре!". А аз вече имах записани плочи. "Това е", казват, "този Шабан Шаулич?! Ние имаме негови плочи, обичаме го, обожаваме!" И тогава дойде техният треньор, целият отбор, ръководителите. Питат "Можеш ли... да подпишем договор с тебе, да преминеш да играеш за Левски?", заключи Шабан Шаулич.

Погребението на Шабан Шаулич би трябвало да бъде в петък по обяд в Алеята на заслужилите граждани на белградското Ново гробище.

Автор: Дарко Николич

Няма коментари:

Публикуване на коментар