сряда, 23 септември 2015 г.

Цървена звезда отказал Левандовски заради "липса на талант"

Един от най-добрите нападатели в момента  в Европа, полският национал, Роберт Левандовски бил на половин крачка от подписване на договор с Цървена звезда. По-точно бил е предложен на клуба, но тогавашните управници на Лютица Богдан решили да се доверят на Мирослав Чиро Блажевич, който оценил Левандовски като неталантлив.

Историята потвърждава бившият съотборник на нападателя, който тероризира вратарите из Европа вече години наред, Мирко Поледица.

"Точно е, че Роби, както го наричам аз, го предложих на Цървена звезда. Сещам се, беше през 2006 г, тренирах заради някои събития в клуба с втория отбор на Легия... На първата тренировка видях "звяр" нападател. Дете на 18 години имаше всички характеристики на върховен централен нападател. Истинска "змия". По това време за първия отбор на Легия играеха двама полски национали, но веднага отидох при треньора и президента на клуба и дословно им казах: "не се шегувайте, този малкия е диамант, дайте му шанс в първия състав, по-късно ще се каете". Не се вслушаха, след шест месеца му дадоха документите, вече не искаха да го гледат в клуба", разкрива президентът на Синдиката на професионалните футболисти Независимост Мирко Поледица.

В Легия не познали огромната класа, но след това и шефовете в Цървена звезда допуснали грешка заради която сега трябва да си удрят главата в стената.

"Той нямаше клуб, беше разочарован. Исках да му помогна, но никога не съм се занимавал с мениджърство. По това време още бях професионален играч. Сега слушайте внимателно: познавах отлично Горан Василиевич, играхме заедно. Взех телефона и му казах: "Мазо, имам един играч чудо от Легия, вземете това дете, погледайте го седем дни". Нищо няма да струва на Цървена звезда, бях в чудесни отношения с Роби и той щеше да спи при мен в Белград, но... Нямаше реакция от другата страна. Донякъде е разбираемо. Маза ми каза, че поляк, който не е намерил място в Легия, не може да играе в Цървена звезда. Още тогава започнаха подценяванията, въпреки че тогава Легия беше по-добър отбор и клуб от Цървена звезда".

Като тотален аутсайдер в Цървена звезда през 2003 г дойде Никола Жигич и стана един от най-добрите нападатели на "червено-белите" в последните две десетилетия. Очевидно на Лютица Богдан не вярваха, че може за три години да им се повтори холивудската история.

"Разбирам, че Левандовски тогава беше тотален анонимник, на практика полупрофесионалист, но... На Звезда не струваше нищо да пробва. По това време той беше готов да подпише договор за 1000 евро месечно... Трудно е да се предположи какво би се случило. Може да беше минал през Звезда като Баркос, когото омаловажиха, а после стана национал на Аржентина... Не мога да гарантирам, че щеше да успее, но такава класа не се вижда всеки ден".

Мирко Поледица дълго не искал да говори за своята вяра в Левандовски.

"Бившият играч на Легия Александър Вукович в едно интервю за полски медии каза, че винаги съм вярвал в Роби. За това със Звезда не съм искал да се знае, но този малкия го обичах. Беше ми като дете. Баща му беше алкохолик, умря точно в периода, в който го предлагах на Звезда, майка му е бивша волейболистка. Израснал е в най-критичния дял на Варшава - да се изразя така - там където живее най-черната бедност... Много ми е драго, че му се получи кариерата. Като днес се сещам как много пъти съм го утешавал, говорех му, че на 22 години ще стане някой и нещо. Бях прав."

Случаят Левандовски промени из корени събитията в полския футбол.

"Като не успях да издействам неговото идване в Звезда го препоръчах на един бивш съиграч и приятел. Той го отведе в клуба от третата лига Знич (Прусков). В първия сезон вкара 30 гола, изкачи ги във Втора лига. Легия отново се заинтересува, но той отиде в Лех (Познан). Останалото се знае..", заключва Мирко Поледица.

Няма коментари:

Публикуване на коментар