вторник, 3 ноември 2015 г.

И Марадона е искал автограф

Божидар Милкович, четирикратен клубен шампион на Европа, може да говори за Ранко Жеравица цяла седмица. Ето какво си спомни за баскетболната легенда на Югославия, който изведе страната до олимпийското и световното злато.

- Постави основите на аржентинския, но и на испанския баскетбол. Всички на Пиринеите, както и моето дете добре знае, защото работеше там десет години, говорят "преди и след Ранко". Той създаде Сан Епифания, чийто брат тренира в Барселона, а той като дете хвърляше на помощния кош. Ранко отишъл при него и го поканил на тренировка. Това момче бързо става най-голямата звезда, Хуан Антонио Сан Епифанио или Епи.

- Звезда играе срещу Макаби в Тел Авив, престояхме в Атина, където бяха футболистите на Барселона, които водеше Марадона. Ранко ме изпрати да взема автографи за синовете му Душан и Гоя. Отидох до известния футболист, представих се, казах какво искам, а той ми отговори: "Може ли аз да получа автограф от Жеравица". Ранко беше бог в Аржентина, революционер. Тренирал съм много играчи от държави от Южна Америка и всички се сещат за Жеравица.

- По-добър човек от него не съм срещал. Беше нещастен като чу, че в нашето баскетболно семейство има неразбирателства. Смиряваше хората, свързваше ги, в сериозната и хубава държава каквато беше Югославия.

- Сигурен съм, че навсякъде от Македония до Словения на Жеравица ще бъде кръстена улица, зала или ще му бъде издигнат паметник. Хората го обичаха неизмеримо, може би дори повече от нас. Защо е така, въпросът не е към тях, а към нас.

Няма коментари:

Публикуване на коментар