неделя, 7 август 2016 г.

Богат китаец си направи своя Цървена звезда

 
Име: Футболен клуб Цървена звезда. Град: Ченгду, Китай. Екип: червено-бял. Какво не ви е ясно? Изненадите следват в продължението на историята.

- Стоянович, Радинович, Марович, Шабанаджович, Белодедич, Найдоски, Просинечки, Михайлович, Бинич, Савичевич, Панчев... Ако сте помислили, че членовете на златното поколение на Цървена звезда, която се качи на покрива на Европа изброява някой "делиjа", жестоко сте се излъгали. Това направи, безукорно, Ченг Янг Джие, най-големият привърженик на "червено-белите" в Азия, а може би и в по-широк мащаб.

И не само това, този заклет звездаш е основател и собственик на клуб с името Хонг Шинг, което означава "червена звезда" в превод. Какво ще кажете за това? А дори и екипите на китайската Цървена звезда са с особена история. Идентичните са с тези от Бари, когато "червено-белите" изковаха най-големия успех в историята на гиганта от Лютица Богдан.

- Гледах в директен телевизионен пренос финала за Купата на европейските шампиони между Цървена звезда и Олимпик (Марсилия), и веднага се влюбих. Звезда от този ден стана само моя, за мен най-голямата на планетата - започва тази необичайна история президентът на туристическата организация на китайския град Ченгду и първи човек в аматьорския футболен клуб Цървена звезда от едноименния град.

Стадионът на китайския Звезда, въпреки че клубът се състезава в аматьорското първенство, е чудесен и може да приеме около 55 000 зрители. Може да завиди цялата Супер лига на Сърбия.

- Аз браня Звезда, дословно, вратар съм на моя отбор. Всички сме горди, че носим екип, който отдава почит към Цървена звезда. Тъй като съм пазител на мрежата, логично е да ми е любимец Стеван - Дика Стоянович! Но и Савичевич, Михайлович, Панчев, Югович.

Изпълнихме желанието на Ченг, който с делегация беше по работа за няколко дни в Белград, и го срещнахме с Дика, и то точно в музея на най-трофейния клуб на Сърбия, където можеше да се наслади на богатата история на Звезда. Тук станахме свидетели и на изброяването на цялото поколение, той знаеше и резервните играчи.

- Това за мен е особена чест. Мечтах 25 години да дойда и да обиколя стадиона и музея на моя клуб. Неописуемо съм щастлив, сбъднах си мечтата. Каня вас и Дика Стоянович да бъдете мои гости в Ченгду да видите китайската Цървена звезда. Благодаря ви, сръбски приятели - заяви на раздяла Ченг Янг Джие, "делиjа" от Китай.


 Дика: В шок съм, това е чудо!

Дика Стоянович не е и сънувал какво ще доживее.

- В шок съм. Този човек е чудо. Не мога да вярвам колко познава историята на Звезда. Какво да кажа за китайския ФК Цървена звезда? Това е една от най-хубавите истории, които съм чувал в живота и съм горд, че се запознах с такъв човек, звездаш от Китай - сподели Дика.

Няма коментари:

Публикуване на коментар