четвъртък, 8 декември 2016 г.

Югович за Токио `91: Шефът ми каза Откажи джипа, раздели парите със съотборниците


На 8 декември, преди 25 години, футболистите на Цървена звезда след Европа покориха и планетата. Във финала на Междуконтиненталната купа, победиха чилийския Коло Коло с 3:0, с играч по-малко от 43-ата минута. "Юго, Юго, Юго! Звездино дете от друга планета", викаше коментаторът Милойко Пантич. А, Югович, голобрад, разби южноамериканците с два гола.

След две десетилетия и половина Юго споделя впечатленията си от мача, а и е духовит.

- Въртят се головете по всички портали, гледам сега клип от мача. Първо впечатление? Малко съм остарял оттогава! - шеговито казва Владо пред сръбския "Блиц".

- Ако малко по-добре анализираме мача, това беше истински подвиг.

Югович е избран за играч на мача, чакаше го награда - джип от Тойота. Но, от него останал само спомен.

- Когато погледнете видеото, преди да ми бъдат връчени ключовете, ще видите Владимир Цветкович, тогавашният генерален секретар, как ме прегръща и ми шепне: "Малкият, би било хубаво да откажеш джипа и неговата стойност да поделиш с всички играчи". И какво да направя? Това беше официалната версия. Мисля, че бях прекалено малък, за да карам такъв голям автомобил.

А в мача, при преднина от 1:0, Звезда остана с играч по-малко в 43-ата минута, когато червен картон получи Савичевич, Гения...

- Тогава стана проблем. Трябваше да хвърляме усилия и в двете посоки, да търчим като навити, да гинем за всяка топка. Не е лесно да се играе без един играч, а още повече такъв какъвто беше Дейо.

Затова тук бил Югович, който след повеждащия постигна и втория, а при третия, когато голмайстор беше Панчев, участваше в атаката.

- Хубаво е да си припомним всичко. Тази победа пазя като хубав спомен. Бяхме наистина чудесно поколение, без граници.

Да беше останал този отбор заедно, и да не последваха санкциите, само небето беше граница за звездините звезди.

- Жал ми е заради това. Но, признавам, още повече ми е криво, че националният отбор беше изваден от Европейското първенство, щяхме да сме шампиони сигурно. Тук и нашият футбол тръгна надолу.

В проценти, 99% е шансът европейският и световен успех на Звезда от 1991 г никога да не се повтори от нито един сръбски клуб.

- Драго ми е, че оставихме нещо за помнене. Когато Югославия направи невероятния успех на Световното първенство за младежи в Чили през 1987 г, всички бяха уверени, че няма да има повторение. А, ето, миналата година, "орлетата" спечелиха Мондиалито в Нова Зеландия. Може би и някой наш отбор отново ще засияе в Европа. Винаги трябва да се вярва - заключи Югович.

За най-трофейния футболист в историята на Сърбия сега футболът не е на първо място. Не е и на второ.

- Аз съм супер, а това е така, защото винаги съм със семейството си. Радвам се на семейството, само то ме интересува. Всичко останало е по-маловажно - изтъква Юго, който в момента се занимава с недвижими имоти във Виена.

Няма коментари:

Публикуване на коментар