вторник, 20 декември 2016 г.

КалашНиколич се прости с Легия с хеттрик и овации от трибуните


Където и да е играл - правил е противниковите мрежи на решето. Класически хищник, който не прощава на противниковите вратари. Неманя Николич е готов за нов епизод в кариерата. Легия отива в миналото...

Момъкът роден във Войводина гради кариерата си извън родната Сърбия. И успя! Най-светлите мигове доживя в Легия и се прости с хеттрик в голям стил. С хеттрик срещу Гурник в последния кръг на първия дял на сезона в полската Екстракласа. Готов за следващата дестинация...

"КалашНИКОЛИЧ" както го кръстиха полските медии заради головете, които бележи от далечно разстояние, в последния си мач с екипа на Легия остави следа с три гола и стана герой за победата с 5:0. Когато излизаше от игра в 79-ата минута, над 20 000 привърженици на Легия с овации и скандирания изпратиха един от най-добрите нападатели за техния клуб в последните години. Не можеше да скрие сълзите...

Николич напуска Легия и полския футбол само след година и половина. Но през това време успя да стане третият най-добър чужденец в историята на полския футбол с 41 шампионатни гола. Пред него са само Радович с 61 и Андардиньо с 45 гола, но на тях за този подвиг са им били необходими по няколко сезона.

Николич дойде в Легия през лятото на 2014 г като свободен играч и още в първия сезон беше с най-голяма заслуга за дубъла, като стана голмайстор на шампионата с 28 попадения. Той е първият чужденец в Полша, който вкарва толкова голове в един сезон, а само четирима играчи в историята на полския футбол са успели да вкарат повече попадения в един сезон. През сезон 2015/16 г вкарва общо 36 гола в 53 мача. През миналото лято Хъл Сити предложи на Легия за него 4 200 000 евро, но полският шампион искаше да го задържи на всяка цена заради Шампионската лига.

И беше в правото си. Николич беше от най-полезните за дълго чаканото класиране на Легия в елитния турнир. Но след това всичко тръгна надолу... От необяснени причини. Треньорът го премести на пейката и най-добрият стрелец стана резерва в Шампионската лига.

"Бях в шок. Никога никой не ми е обяснил какво се случи. До ден днешен никой от клуба не ми каза какъв е проблемът. Усещах бяс и не вярвах. Знам, че и пейката е за играчите, но бях най-добрият стрелец в отбора. Не можах да повярвам когато ми казаха, че няма да играя в първия кръг на Шампионската лига срещу Борусия (Дортмунд). Заслужил съм повече уважение в Легия... Да ви подсетя, че в квалификациите за Шампионската лига вкарах пет гола от общо седем, които постигна Легия. Бях човекът, който правеше разликата...", отвори душата си Николич пред полските медии след прощалния си мач.

Онези, които оправдаваха решението на треньора твърдяха, че Николич не е достатъчно бърз за най-класното европейско състезание. От шестте мача на Легия в Шампионската лига, в първия състав се озова само два пъти, като и в двата случая беше сменян. В три влезе от пейката, а срещу Спортинг във Варшава не игра.

"Казват, че не съм бърз? Бърз съм и на 100 метра, а още по-бърз съм в главата и вземането на решения на терена. Това понякога е много по-важно от бързите крака. Някои тичат по-бързо от мен, но аз вкарвам голове. На Легия с години му беше нужен централен нападател като мен, а на мен ми беше нужен такъв отбор. И затова така добре си паснахме", заяви голмайсторът.

Не съжалява, че е бил член на Легия.

"Спечелих всичко в Полша, бях най-добър голмайстор, играх в Лига Европа и Шампионска лига, участвах с националния отбор на Унгария на Европейско първенство, счупих някои рекорди в полския футбол... И всичко това на стогодишнината на клуба. Това са неща, които не се забравят. Затова Легия винаги ще бъде нещо специално за мен. Никога няма да забравя когато целият стадион ми скандираше името. Но няма да забравя колко лошо се чувствах в Дортмунд, или срещу Реал и Спортинг във Варшава, когато седях на пейката", допълва Николич.

Половин година преди изтичането на договора, Николич е приключил с Легия, но още не се знае точно следващата посока в кариерата му.

"Предложенията пристигнаха и са сложени пред клубните началници. Задоволяващи са и за мен и за клуба. Искам да благодаря на президента на Легия за разбирането и вярвам, че до няколко дни всичко ще бъде ясно", споделя нападателят.

Отново се спекулира за интерес от Хъл Сити, но по-голяма е вероятността да напусне Европа. За него е заинтересован Чикаго Файър, чийто треньор е сърбинът Велко Паунович, а има и интерес от Китай.

Николич за Легия вкара общо 55 гола в 85 мача във всички турнири. Преди това пет години игра във Видеотон за който отбеляза 123 гола в 215 срещи и стана национал на Унгария. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар