сряда, 13 февруари 2019 г.

Как Борусия играе с бордовете пред света


Борусия (Дортмунд) е първият и единствен клуб от Бундеслигата, който инсталира технология в началото на сезона, която позволява да умножава рекламното пространство без да има нужда да добави дори един допълнителен квадратен сантиметър към своите бордове около терена. Виртуалните билбордове дават възможността ТВ каналите да излъчват реклами в САЩ, които са различни от тези, които се показват в Европа - и различни в Азия в сравнение със САЩ. Привържениците в Германия не са наясно с това...

Нека се спрем философски за кратък миг. Не псевдо-футболно философски в смисъла "след мача е преди мача" и "подхождаме към мачове един по един", а наистина философски, като Платон, древният грък. Него го е озарило в древните времена, че вероятно нищо не е каквото изглежда. Това е било 400 години преди рождението на Христос, което е грубо 2300 години преди основаването на Борусия и около 2400 години преди цифровизацията да ни отведе да не знаем какво е нереално и какво е реално. Истинското значение, ако пренебрегнем любовта, която изпитваме към Борусия за минута.

Случи се на 26 август 2018 на Сигнал Идуна Парк. Никой не го забеляза и точно така беше планирано. Премина перфектно и оттогава върви във всеки един домакински мач на Борусия!

Първият кръг в Бундеслигата, хубава лятна вечер в която Борусия (Дортмунд) играе с РБ Лайпциг. Традиционният клуб спечели мача с 4:1 и отиде на върха на класирането! "Жълто-черните" още бяха на турне в САЩ в предишния месец. Посетиха Чикаго, Шарлот и Питсбърг, като играха срещу Манчестър Сити, Ливърпул и Бенфика. Бяха ентусиазирано посрещнати от футболните привърженици в Съединените щати, и сега, в първия ден от новия сезон, Борусия изрази благодарността към американските запалянковци за доброто посрещане, което получаваше където и да отиде. Клубът го направи с послание върху рекламните табла на стадиона. Честно? - казвате вие! Изобщо не го видях! И сте прави. Не можехте, нито аз. Това е защото посланието, което беше направено от случайно преобладаващ отговор, беше предназначено само за САЩ, и беше видимо само на американските ТВ канали.

Това е възможно заради виртуалните билбордове, които са разработени от технологичният доставчик на услуги Supponor. Борусия (Дортмунд) и нейният маркетинг партньор Lagardère Sports сертифицираха високотехнологичния процес в Германската Футболна Лига (ГФЛ). Борусия (Дортмунд) е първият и единствен клуб от Бундеслигата, който използва съоръжението от началото на настоящия сезон, домакински мач след домакински мач. "Обратната връзка е забележително положителна. Не само че нямаме никакви оплаквания, отговорът е положителен без изключение", заяви Карстен Крамер, който е отговорен за маркетинга в изпълнителния борд на Борусия.

Междувременно, финансовите очаквания на Борусия и Lagardère от четворния сигнал се покриха. Способен е да обслужва Европа/Африка, Северна и Южна Америка, Южна Азия (включително Китай, Индия и Корея), както и Япония и Югоизточна Азия (включително Тайланд, Малайзия и Виетнам) с различни рекламни послания по едно и също време. Трикът: виртуалните билбордове облекчават увеличаването на рекламното пространство на стадиона без нуждата да се добави дори допълнителен квадратен сантиметър към бордовете. Това позволява на Борусия да генерира допълнителни печалби в милиони, тъй като "течението ясно е към специално направена реклама, която е ориентирана към пазари в отделни страни, което са целеви групи и тяхното потребителско поведение", заяви Кристиян Коте, шеф на продажбите в Lagardère Sports. Маркетинговите експерти са способни да отговорят на това течение, използвайки виртуални табла.

Предимство номер 1: "Нашите дългогодишни партньори като Евоник и Вило, които продават продуктите си по цял свят, сега имат възможността да достигнат своите клиенти на техните местни езици", обяснява Карстен Крамер. Предимство номер 2, допълва Коте: "Способни сме да спечелим нови международни партньори, които не предлагат своите продукти в Германия, но имат спортно насочена целева група и искат да се възползват да достигнат гледащите Борусия в техните целеви държави."


В резултат, виртуалната реалност също има своя чар за традиционалистите сред привържениците за които "интернационализацията" и "монетизацията" са термини измислени във футболния ад. Това е така, защото привържениците не забелязват целия този маркетинг процес, който е допълнително оптимизиран. За разлика от много други стадиони, те също така не са изправени пред рекламни послания на китайски, руски или арабски на Сигнал Идуна Парк, които ги оставят напълно изгубени.

Случи се на 10 ноември 2018 - и отново никой не забеляза. Борусия (Дортмунд) посрещна Байерн (Мюнхен) в Бундеслигата за сблъсък във върха на класирането между двата лидера в домашната индустрия. Мачът беше излъчван в повече от 200 държави членки на ФИФА, както и в Китай, разбира се. 11 ноември е известен като "Денят на необвързаните" там, също известен като "Двойно единайсет", ден в който онлайн бизнесът изкушава хората с големи отстъпки. Сравним е с "Черния петък" в САЩ или "Кибер понеделникът", само че китайски, разбира се, което означава по-голям. Търговската платформа Алибаба сама реализира почти 31 милиарда долара на "Денят на необвързаните". Във вечерта преди 11.11, виртуалните рекламни табла на Сигнал Идуна Парк внезапно бяха под влиянието на рекламния департамент на Чибо, веригата аптеки Росман и фармацевтичният концерн Куайсър от Фленсбург, който влиза на китайския пазар със своя продукт "Двойно сърце". Нито една от тези три компании не рекламира в Германия в света на футбола, но обхватът на топ мача между Борусия и Байерн беше перфектен начин да се стигне до клиенти в Азия. Куайсър беше много доволен от продажбите на "Двойно сърце" на "Денят на необвързаните".

Друг пример за новите възможности, които предлагат виртуалните билбордове: в Германия, традиционната марка бира от Дортмунд "Бринкхофс №1" е в кръга "Шампионски партньори" на Борусия. Обаче, стратегията за продажбите на Бринкхофс е ясно регионално ориентирана, като нямате възможността да си я купите в САЩ. Вместо това можете да си купите ДАБ, която като Бринкхофс, принадлежи на групата Радебергер. В резултат, рекламата показвана на виртуалните табла използва традиционното дуо от Дортмунд: DAB & BVB! Това не е проблем за Бринкхофс, тъй като конфликт на интереси може да бъде отхвърлен.


Зад всичко това стои чудовищно сложен и технически процес, който също така е невероятно скъп. Самото развитие отне няколко години и погълна извънредна сума пари. Накрая, инструментът трябва да е способен да функционира еднакво добре под проливния дъжд, в тежък снеговалеж, под перфектно балансирани прожектори и блестяща слънчева светлина. Дори когато се употребява, технологията не е евтина, защото трябва да се запази сателитен капацитет, за да бъде в състояние да изпраща различни сигнали по тяхното пътешествие из света. Въпреки това си струва усилията. Средно високи до седемцифрени суми вече дават голямо удовлетворение в Борусия и Lagardère. Маркетологът е ключът към успеха като част от този процес. "Без глобалните търговски структури, ние няма да сме способни да продаваме билбордовете в крайна сметка", каза Карстен Крамер. "Случаят не е, изпълнителният директор на тайландска пивоварна си седи в своя офис и си мисли: ах, ще се обадя на Борусия и ще наема няколко метра бордове." Крамер също разясни, че потенциалът на тази технология е ограничен до няколко клуба в Бундеслигата, а именно, Борусия и Байерн, и след това списъкът вече започва да намалява...

Въпреки всичко изглеждащите безкрайни възможности, които цифровизацията предлага днес и ще предлага в бъдеще, директорът на Борусия все още е на мнение, че всичко има своята граница. Въпреки че той приема, че много повече рекламна площ ще бъде цифрова и, в резултат, централно и взаимосвързано управлявана в бъдеще, той изключи възможността за "повече, повече и дори повече". "Ние няма да слагаме мигащо и трептящо рекламно шоу като в Лас Вегас. Това вече няма да е Борусия (Дортмунд). Трябва да бъдем много чувствителни за постигането на точния баланс."

Автор: Франк Флиге

Няма коментари:

Публикуване на коментар