четвъртък, 28 ноември 2019 г.

От билети в касата на Цървена звезда влязоха 6 300 000 евро


Ръст от 50% в сравнение с миналия сезон, макар че е под предвиденото

Още не е време да се правят сметки, защото има и мач с Олимпиакос и всичко може да получи съвсем различно измерение, но някои черти могат да се теглят. Поне онези финансовите. Защото червено-белите могат да спечелят допълнително на 11 декември в Атина, но в клуба още сега знаят колко им донесе есенното участие в Европа поне като става въпрос за продажбата на билети.

Звезда от трите мача в груповата фаза на Шампионската лига е заработила 5 000 000 евро бруто. В квалификациите с Копенхаген и Йънг Бойс са заприходени около 850 000 евро, а като се добавят и мачовете с Хелзинки и Судува общата бруто печалба е 6 300 000 евро.

Тази сума представлява ръст с повече от 50% в сравнение с миналия сезон, дебютен в Шампионската лига, когато Цървена звезда спечели някъде около 4 000 000 евро.

Разбира се, този ръст е в директна връзка със значителното поскъпване на пакета билети за мачовете в груповата фаза през този сезон заради което червено-белите продадоха 30 000 комплекта, за разлика от 39 000 през миналата.

Истина, към всичко това тази есен са продадени и 3500 единични билета за мача с Олимпиакос, 6500 за сблъсъка с Тотнъм и 9500 за мача с Байерн.

Стадионът в нито един от тези мачове не беше напълнен до последното място, па Звезда не успя да се приближи към оптимистичната оценка в началото на сезона, когато беше проектирано от билети, с квалификационните мачове, да се заработят общо 8 000 000 евро. Въпреки това, на касата след години в които клубът живуркаше в непрекъснат минус доволно търкат ръце.

Съществува разбира се и онази другата страна на медала, онази, която говори за забележимо по-слабата атмосфера на стадион Райко Митич, защото високите цени прогониха редица привърженици от провинцията преди всичко, па и онези с по-плитки джобове, а точно такива по правило са първи когато трябва да се вдигне температурата на Маракана.

Обаче, и това е модерният футбол. Бизнес, а не игра.

Няма коментари:

Публикуване на коментар