петък, 16 септември 2016 г.

Гроф Божович: Ако Божинов, не дай боже, вкара гол, ще му взема екипа

 http://cdn.tf.rs/2016/09/15/Miodrag-Grof-Bozovic07-670x446.jpg
Треньорът на Цървена звезда в интервю за "Телеграф" преди 152-ото голямо дерби разкри как изглежда неговия ден на дерби, дали може да спи и какво прави от сутринта до мача. Сподели и какво първо поглежда когато излезе от тунела на стадиона в дербито, този път не планира да аплодира Гробарите като напуска стадиона, няма да има музика в автобуса по пътя към ЮНА, но има много приятели между партизановците, от които на един е и кум.

Божович беше в добро настроение, както винаги готов чрез шега да отговори на някой въпрос, но със сериозен тон отговаряше на въпроси и анализираше моментната атмосфера в клуба, която не е най-добрата след отпадането от Европа.

Засегнахме и закачките с Божинов, с който в предишното дерби на стадиона на Партизан имаше малка словесна война, а и сега имаше специфично послание за него.
http://cdn.tf.rs/2016/02/28/150-Derbi-FK-Partizan-FK-Crvena-zvezda-24-670x446.jpg
- Нито вие, нито Марко Николич имате загуба в дербито. Това е за пръв път от 17 години и двамата треньори да нямат загуба в дербито.

- Не знам какво бих казал за дербито, а вече да не е казвано. Няма фаворит. Това е истина, която винаги я има. Историята е показала, че никога мястото в класирането не е имало значение, не защото сега ние сме с девет точки пред Партизан, а въобще. Случвало се е единият отбор да е пред другия с по 10 места, но не е имало никаква връзка. Това е мач на този ден и вдъхновение и е много тежко да се предвиди резултат.

- Как ви изглежда атмосферата преди това дерби в сравнение с някои предходни. Дали е по-малко или по-голямо напрежението? Дали това дерби е в ранга на второто от миналия сезон, когато имаше голямо предимство на Звезда, в сравнение с първото на Маракана, което значително се отрази на развоя на сезона?

- На мен ми се струва, че еуфорията е по-малка. Мисля, че мнозина са разочаровани от загубите от Сасуоло и Лудогорец. Хората очакваха много и последва разочарование, което мисля че много се отрази на атмосферата преди това дерби. Аз не го усещам. Щом аз не го усещам, не знам как е с играчите. Те имат повече контакти с журналистите, по-често разговарят, но аз, и хората, които срещам, никой не говори толкова за дербито.

- Вие повече обичате когато напрежението е по-голямо или по-малко?

- Аз най-много обичам когато победим. А какво е напрежението преди това, не е важно.

- Очаквате ли пълен стадион?

- Мисля, че тази атмосфера може да се отрази на посещаемостта. Този мач за нашите привърженици и за всички нас е важен, както и европейските мачове и се надявам все пак да дойдат на стадиона.
http://cdn.tf.rs/2016/09/15/Miodrag-Grof-Bozovic20-670x446.jpg
- Можете ли да ни опишете как изглежда този ден на дерби за вас? Можете ли да спите, кога тръгвате за стадиона?

- Мога да спя. Главно играчите спят в хотел, аз спя вкъщи. Сутринта идвам за закуска в хотела и чета вестниците малко да видя какво има. Ще погледаме малко анализи на Партизан след обяда и това е. Нормално усещам позитивно вълнение, защото този мач има по-голяма стойност от всички останали мачове. Сега чак до някаква лудост не стигам. Бих искал да е така и на стадиона и привържениците на двата отбора да подкрепят коректно и играчите на двата отбора да са честни и с коректно отношение помогнат това дерби да мине както заслужава да премине.

- Можете ли да направите паралел между няколко предходни дербита. Казахте, че миналият път на ЮНА сте дошли с музика и съжалявате за това. Как планирате сега да отидете на стадиона?

- Не знам, не съм пускал аз музиката, а играчите. Този път ще трябва малко по-сериозно да отидем.

- А как беше при първото ви дерби като треньор на Звезда?

- Обичайно играчите слушат музика в съблекалнята преди всеки мач. В това не се бъркам. Аз седя в канцеларията, ако някой ми трябва го викам, разхождам се, връщам се, те са свикнали с това и не ме гледат много. След завършването на срещата не разговаряме много.
http://cdn.tf.rs/2016/02/28/150-Derbi-FK-Partizan-FK-Crvena-zvezda-27-670x446.jpg
- Когато излизате за дербито, какво поглеждате първо?

- Първо поглеждам на запад и изток да видя колко хора има.

- На север?

- Северът е назад и знам, че е пълен.

- А когато излизате от тунела на стадиона на Партизан?

- Също поглеждам първо колко привърженици на Звезда има. Първо поглеждам надясно да видя колко народ има.
http://cdn.tf.rs/2016/09/15/Miodrag-Grof-Bozovic24-670x446.jpg
- Споменахте сканиране на Партизан. Има ли разлика във вашия анализ на сегашния Партизан в сравнение с Партизан от началото на сезона, защото подобри формата в последно време?

- Промениха доста играчи. Николич даде шанс на много нови играчи. Това не е същият отбор, който започна първенството. Доста нови играчи и доста играчи за които това е първо дерби.

- Какво очаквате от вашите дебютанти в дербито и от кой специално?

- Очаквам добра игра. Очаквам от всички това, а особено от Канга, защото от него зависим много. Надявам се да играе на нивото което може.

- Нашето мнение е, че дуелът Канга - Евертон може да бъде този, който да донесе превъзходство в дербито, какво мислите вие?

- Сигурно. И единият и другият са добри играчи, а Евертон е по-дефанзивен. По мое мнение е един от най-добрите играчи на Партизан. Не вярвам, че някой някого ще пази стриктно, но в описанието на работното им място е в това пространство да са един срещу друг.
http://cdn.tf.rs/2016/08/02/FK-Crvena-zvezda-FK-Ludog-12copy-670x446.jpg
- И двамата са доста конфликтни, знае се, че имат проблеми с картоните, дали има някаква специална подготовка за дербито когато става въпрос за картони и отношенията със съдиите?

- Първо да ви кажа, за мен този червен картон на Канга е неясен. Защото имате толкова ситуации в мачовете когато играчите се бутат един друг и съдиите не реагират на това, мисля че това беше твърде строго отсъдено. Но било и заминало. Разбира се, че трябва да му се обърне внимание, защото това не е мач като който и да е друг, и не трябва да се подлъже. Във футбола всичко е позволено, че и провокация.

- Кой можем да очакваме на вратата?

- Всичките трима, всички са в конкуренция.

http://cdn.tf.rs/2016/09/15/Miodrag-Grof-Bozovic18-670x446.jpg
- Доволен ли сте, че ще отсъжда Мажич?

- Да. Обективно, той е най-добрият сръбски съдия и е нормално той да ръководи дербито.

- Каква стойност имат за вас победите в дербито и като играч и като треньор и как сте ги празнувал?

- Много са значителни, преди всичко защото това е психологически импулс за целия клуб и отбор. Обикновено отборът, който победи в дербито започва да играе по-добре, атмосферата е по-добра в клуба и заради атмосферата е много важно да направим добър резултат. Няма много време за празненство. Футболът е игра на малки удоволствия, а големи разочарования.

- Вярно ли е, че след последното дерби сте били в кръчма до 7 сутринта?

- До седем е трудно да мога да остана (смях). Може би играчите са останали, аз не си спомням. Отидохме в кръчма след Вождовац, когато потвърдихме титлата математически и останахме сигурно до четири-пет сутринта.

- Съществува ли при вас да се остава докато не кажете край?

- Не, първо ние не сме имали много общи празненства, а и ако ги има аз винаги си тръгвам по-рано.
http://cdn.tf.rs/2016/08/02/FK-Crvena-zvezda-FK-Ludog-06opy-670x446.jpg
- Дали може Партизан да се промъкне през Лудогорец и Сасуоло с тези характеристики. Атмосферата може ли да се сравни или нещо друго?

- Що се отнася до Лудогорец, драго ми е, че бях участник в едни такива мачове заради атмосферата, която направи нашата публика. Онова усещане когато 50 000 души пеят "Пукни зоро" не вярвам, че ще се повтори в близко бъдеще. Не вярвам, че и аз някога ще работя в някой клуб, който може да създаде такава атмосфера. Това беше нещо нереално. Мисля, че тази загуба в продълженията унищожи голяма енергия във всички, не само в привържениците, а и при нас. Смятам, че не можахме да се оправим до първия мач с италианците. Бяхме толкова близо, а така далече.

- Що се отнася до Партизан, отново тук има поправителен. Може да бъде какъвто и да е резултат, но първенството продължава и можем накрая да бъдем първи. Там не, защото е нокаут фаза. Що се отнася до качеството на отборите, трудно е да се сравнява, защото всички са различни играчи. И българите и италианците имаха много бързи играчи, особено по крилата, а и в средата. Това е тенденция във футбола да се търсят все по-бързи и по-бързи играчи.
 http://cdn.tf.rs/2016/08/19/NIK4283-670x418.jpg
- Какво очаквате от Лудогорец, видяхте, че направиха 1:1 с Базел. Какво мислите, че могат в Шампионската лига?

- Видях. Смятам, че могат да минат групата.

- Можете ли да сравните Лудогорец и Сасуоло, кой е по-силен?

- Сигурно Сасуоло. Лудогорец има доста бразилци, но без оглед на всичко, при Сасуоло е друго измерение на футбола. Много са дисциплинирани, прави се всичко както трябва. Въпреки че загубиха от Ювентус, изглеждаха както ние срещу тях.

- Дали сте се каяли, че искахте Лудогорец преди жребия?

- Не съм. Лудогорец беше отбор, който можеше да се преодолее. По-добра опция беше само БАТЕ Борисов, но и с Лудогорец имахме шанс, отпаднахме след продължения, а казах на своите колеги след мача в България когато получихме гола за 2:2, отбор, който получава такъв гол трудно може да отиде напред.
http://cdn.tf.rs/2016/09/15/Miodrag-Grof-Bozovic23-670x446.jpg
- Имате ли приятели между футболистите или треньорите, които са в Партизан или са били в Партизан?

- Имам, как да нямам. Кум съм на Марко Ломич. Саша Илич, разбира се. С него не сме приятели, но имам голямо уважение към него. Някога по-рано се е случвало да седнем заедно. Извънреден приятел съм с Данко Лазович, бях му треньор в Ростов, когато беше под наем от Зенит.

- От бившите играчи, Милорад Байевич ми беше помощник в Локомотив и Ростов, Бранислав Джуканович, вратар на Партизан ми беше помощник в Русия през цялото време. Общо що се отнася до Партизан имам много приятели. Добър приятел съм с Джино Ранкович (Любиша Ранкович, сегашният помощник на Марко Николич - б.а.). Имам голяма група хора от Партизан с които съм в добри отношения. Всъщност никога не сме говорили за дербито.

- Дербито през 90-те и сега, атмосферата преди и на мачовете?

- Също беше лудо като сега. Само че тогава можеше да има повече публика на стадиона. На Маракана от 90 000 до 100 000, а на ЮНА 50 000 души.

- Имахте интересна ситуация на миналото дерби с привържениците на Партизан на ЮНА когато ги аплодирахте, а те ви замеряха?

- Не, първо тръгнаха да ме замерят, замеряха, аз ги аплодирах и тогава престанаха.

- Дали планирате може би отново нещо подобно когато излизате?

- Не планирам нищо. Планирам бързо да изтичам (смях).

http://cdn.tf.rs/2015/10/18/FK-Partizan-FK-Javor-Foto-Marko-Todorovic137-670x446.jpg
- Дали очаквате в началото да загърми от Севера "Пукни зоро" или нещо друго?

- Не знам, не играем срещу българи, а срещу сърби (смях).

- Но имат българин в отбора. А като вече докоснахме тази тема, преди миналото дерби в Хумско имахте вербална мини война с Божинов. Той заяви преди дербито, че 20 години не е отсъдена дузпа за Партизан, а вие казахте какво знае той, слушал е Цеца и Брена и само това знае за Сърбия, а тогава той отново каза нещо за вас когато коментира дали имаше дузпа след мача?

- Той каза, че ако вкара гол, ще ми подари екип на Партизан. Носеше две тениски на себе си. И не ми подари накрая. Ако вкара, не дай Боже, аз ще го взема.

- Какво ще направите с него после?

- Имам много приятели от Партизан, ще го подаря на някой.
http://cdn.tf.rs/2016/09/15/Miodrag-Grof-Bozovic27-670x446.jpg
- Дали някога сте имал интересни ситуации с привърженици на Партизан в града?

- Не се разхождам много по града, а тук където съм аз на Врачар всички са привърженици на Звезда. Не съм имал някакви ситуации. И привържениците на Партизан като ме срещнат ме поздравяват, или ми казват сега ще ви победим, но нищо грозно никога не е имало.

- Има една ситуация в Скадарлия при снимането на календара когато един привърженик на Партизан нещо подхвърлил, а вие сте му отговорил. Можем ли да чуем от първа ръка нещо за това?

- Беше близо до едно училище на Скадарлия и тогава някой подхвърли нещо грозно, "духайте го цигани". Аз само му отговорих "Сине, хладно ли ти е?" (смях). След това нищо повече не каза.

Няма коментари:

Публикуване на коментар