понеделник, 28 ноември 2016 г.

Най-младият треньор в света с лиценз А от УЕФА - балканският "Мини Моуриньо"

 
Ейдин Джонлич е най-младият треньор с лиценз А от УЕФА заради което е получил и прякора "Мини Моуриньо".

Този младеж е само на 22 години, а вече е работил за националния отбор на Босна и Херцеговина и планът му е в близко бъдеще да намери работа във Висшата лига на Англия.

Ейдин е роден в Норвегия където е играл футбол, но като своя идол Моуриньо, бързо разбрал, че неговите способности като играч са ограничени.

- В треньорските води влязох рано, защото като много млад разбрах, че обичам да играя, но и че футболът е повече от това. Исках да направя нещо, а след разговори с баща ми реших да стана треньор. Чел съм за Моуриньо и останалите треньори, които рано са започнали да се занимават с тази професия и си казах: Знаеш ли какво, ще го направя преди тях - каза Донлич за списанието "Свободни удари".

На 18 години е получил лиценз С от УЕФА и се преместил в Англия. На Острова е отказал предложения от Арсенал и Тотнъм, но продължил да учи и да се усъвършенства. Бързо е напреднал до лиценз В, докато до по-високото звание между треньорите е стигнал в началото на годината.

С националния отбор на Босна и Херцеговина е участвал на Световното първенство в Бразилия през 2014 г.

Освен Моуриньо голямо влияние върху него има и бившият мениджър на Манчестър Юнайтед Алекс Фъргюсън и сегашния наставник на Ливърпул Юрген Клоп.

- В началото изучавах мениджърите. Прочел съм всичко за Моуриньо, наблюдавал съм го, защото има път, който бих искал да мина и аз. Тук е и Клоп. Начинът по който той води отбора си е революционен, а на сър Алекс трябва да се дивим, защото той е най-големият треньор изобщо. Моуриньо е прагматичен, Клоп идеалист, а Фъргюсън истински лидер. Когато съберете всички тези образи, получавате перфектният треньор - заяви Джонлич.

Ейдин и сега упорито работи, усъвършенства се и учи, за да седне един ден на пейката на някой клуб от английската Висша лига.

- Някои мислят, че уча твърде много, но това е нормално за мен. Не усещам жертва, защото посветеността на футбола за мен не е жертва. Това е моят начин на живот. Всеки уикенд ходя да гледам мачове, а когато съм вкъщи правя анализи. Това правя за себе си, по този начин се упражнявам и се усъвършенствам. Моята мечта е да работя във Висшата лига. Не искам някой да ме разбере погрешно или да мисли, че съм арогантен, но наистина вярвам, че ще стигна дотам - заключи Джонлич.

Няма коментари:

Публикуване на коментар