събота, 21 юли 2018 г.

Здравко Мамич: Хървати, а къде съм тук аз?


"Всички благодарят на някого. Мен никой не ме споменава", заяви Здравко Мамич, един от най-заслужилите за успеха на Хърватия на Мондиала.

"Шефът" на загребския Динамо, а според мнозина и първи човек в хърватския футбол, Здравко Мамич, се намира в Босна и Херцеговина, за да избегне влизане в затвора за шест години и половина в Хърватия, присъдата е изречена от Общинския съд в Осиек, заради извличане на пари от Динамо.

Но...

Дали искат да го признаят или не, Мамич има заслуги за големия успех на "ватрените" на Световното първенство в Русия, където отборът на Златко Далич стигна до финала и спечели сребърни медали. Обаче, на празненството никой не се сети за Мамич. Никой не го и спомена.

"В Динамо съм 48 години. Наричаха ме най-силния човек в хърватския футбол. И аз имам някакви заслуги за успеха на националния отбор", заяви Мамич за "Дневни аваз".

Мамич направи база в Динамо от която са "родени" няколко върховни футболисти, а между тях и Лука Модрич, най-добър играч на неотдавна завършилия Мондиал.

"Виждам, че не ме споменават. Обаче, неоспоримо е, че това е кулминация на нашия успех чрез базата, която направихме. Па, аз деца като Модрич, Ловрен, Ковачич и Чорлука доведох като бежанци от Босна и Херцеговина. Това са неоспорими факти. Вижте, аз направих тези момчета милионери. Бях им като бащите им. Обаче, никой нищо. Всички благодарят на някого. Мен никой не ме споменава. Никой не споменава нито Шукер нито Мамич. Трябва да бъда искрен и да кажа - присъства страх. Не смеят да ни хвалят, защото биха били подложени на нападки", заяви огорченият Здравко Мамич.

Мамич със сигурност продължава да има голямо влияние в хърватския футбол, но с времето то ще започне да избледнява. А, това вероятно ще се отрази и на успехите на Динамо и националния отбор на Хърватия...

Вчера съд в Босна и Херцеговина отказа екстрадирането му в Хърватия, като не видя причини за подобно действие. Мамич има двойно гражданство.

Няма коментари:

Публикуване на коментар