четвъртък, 19 декември 2019 г.

Цървена звезда се раздели с треньора: Благодаря ти, Милойе


Прощалната конференция след напускането на Цървена звезда, проведе довчерашният треньор на клуба и човек с който бяха изживени много успехи и радости - Владан Милойевич.

В много емоционално обръщение в Медия центъра на стадион "Райко Митич", Милойевич започна своето изложение с благодарност към всички онези с които е имал сътрудничество за проведеното време в белградския клуб.

- Взех решение вече да не бъда треньор на Цървена звезда. Преди да обясня решението, искам да благодаря. Благодаря на моето семейство, както и на Звездан Терзич и Драган Милошевич, защото те бяха тези, които дойдоха в Атина разговаряха с мен, те ме доведоха в клуба. Също така, на моя най-близък сътрудник Митар Мркела, защото всички постигнати успехи са и негова заслуга. На всички хора от управителния съвет, журналистите, които известяваха, следваха и подкрепяха отбора, както и на привържениците. Горд съм с моите играчи, с целия треньорски щаб, а благодаря и на работещата общност и на всички, които помагаха. Звезда без всички тези хора не би могла да функционира - започна Милойевич и на един дъх продължи:

- Решението го взех преди мача с Чукарички, затова и казах, че тази победа ми е най-сладка. Аз съм отборен играч и гледам реално на нещата. Когато дойдох в Цървена звезда, исках да оставя нещо в наследство. И че в онзи момент когато реша да си тръгна, моят наследник да бъде в добра ситуация. Да има време да опознае отбора, с Мркела да намери общ език, играчите да се приспособят, защото във футбола няма много време. Смятам, че вече съм спечелил титлата, така че ще кажа, че в моя мандат съм спечелил три титли. Цървена звезда има време да се подготви за влизане в европейски турнир. Размислях около момента на напускането. Знам, че моето напускане през лятото щеше да е още по-сложно. Новият треньор не би имал много време и това е главната причина. Затова исках да спечеля колкото може повече точки тази есен. Животът продължава и още веднъж трябва да кажа, благодаря за всичко.

Милойевич се обърна към редицата успехи, които постигна с Цървена звезда в рамките на европейските турнири.

- От момента в който дойдох в клуба, от мач на мач вдигахме летвата. Всяка следваща победа беше най-скъпата, въпреки че може някои да са били по-ценни от предходните. На мен ми е драго, че върнахме Цървена звезда там където принадлежи. Най-важното е да се пробудят емоции в хората, а ние успяхме в това, особено при младите привърженици, които най-сетне гледаха Шампионска лига на нашия стадион. Залцбург не би бил това да го нямаше мача със Спарта, Ливърпул не би бил това да го нямаше мача с Наполи, просто, това така върви. Моят план беше да си тръгна през лятото, с изтичането на договора, но това беше лошо време. Конкретно и тази Шампионска лига беше лош момент за мен. Най-големият губещ в такива мачове е треньорът, защото играете против гиганти, а когато изгубите, тогава излизате невежа. Да бяхме играли в Лига Европа всичко би било различно, нашите съперниците от летните квалификации преминаха напред. Обаче, не бих сменил Шампионската лига за нищо. Да доведем такива отбори в Белград е нещо специално.

Милойевич изтъкна, че не би си променил мнението около оставането на пейката, дори Цървена звезда да бе постигнала положителен резултат в Атина и осигурила европейска пролет.

- Бих направил същото и да се бяхме класирали напред. Играчите знаеха това, просто не исках да говоря с тях за това, а ги оставих да бъдат съсредоточени на терена, защото само Звезда е важна, никой индивидуално не е над клуба. На мен ми е драго, че успяхме да покажем на Сърбия, че можете да се класирате в Шампионската лига и само трябва усърдно да се работи, да се трудите и да имате енергия. Най-накрая пробихме тази бариера, прехвърлихме негативната в положителна енергия и се надявам, че и моят наследник ще влезе тази посока. Всичко е възможно, ако се вярва достатъчно.

Владан Милойевич е някой, който за две години и половина проведени в клуба показа чудесни маниери и беше истински пример как трябва да се държи спортен работник.

- Имах коректно отношение с всички и нямаше причина да е различно. Цървена звезда е най-големият клуб в Сърбия и трябва да бъде двигател на това. Ценя моите колеги, това са добри хора, за тях имам само думи на похвала. Генерално и за сръбския футбол. Аз вярвам в домашния футбол. Първенството беше добро, трябва много повече да вярваме и да гледаме нещата от положителната страна. Направени са много добри неща и от страна на Футболния съюз на Сърбия.

Милойевич говори и за плановете за бъдещето.

- Всичко това е изчерпващо. Звезда играе огромен брой мачове, а това по-рано не се е случвало. Трябва ми почивка с моето семейство и сигурно това време, ако не намеря някакъв ангажимент, ще използвам да си отпочина. Разбира се, ще продължа да се образовам, ще посетя други държави да видя как се тренира там. Моите лични планове не бяха толкова свързани със Сърбия, това знаеха и хората от клуба когато дойдох. Моите деца не живеят тук. Още не знам, на шега се казва, че треньорът има опакован куфар, а ще видя къде ще ме заведе Бог - подчерта Милойевич и получи гръмогласни аплаузи от всички присъстващи.

Генералният директор на Цървена звезда Звездан Терзич благодари на днешната конференция на довчерашния треньор Владан Милойевич за всичко което е направил за клуба.

- Преди всичко имам впечатлението, че ние самите не сме наясно каква грандиозна личност сме имали като треньор и като човек. Едва като отида в чужбина и когато разговарям с хората разбирам какви големи неща е направил той за Цървена звезда. Разговаряли сме и по-рано и тогава ми е говорил, че може би е време да си тръгне, а аз му казах полека, имаме още доста да направим заедно, обаче както минаваше времето видях, че той е решителен в това намерение. Човешко беше да се надявам, че ще промени своето решение. Искрено, когато много медии ме подпитваха какво ще бъде, не играехме никакви игрички и до вчера се надявах, че Милойе ще промени мнението си и ще продължим сътрудничеството. Междувременно, в онзи момент, когато вчера дойде и ми подари часовник в знак на благодарност за тези две години и половина, знаех, че това е краят. Това време докато Милойевич е треньор на всички любители на Цървена звезда донесе много радост и нереални неща, които ще гледаме от друга времева дистанция. За 23 години колкото съм футболен функционер никога не съм имал такъв сътрудник какъвто е Милойевич. Нито най-малко недоразумение не сме имали за тези две и половина години. Това е рядкост и в семейство, а не в работата. Още веднъж искам да му благодаря за всичко което е направил, остава съжаление, че няма да продължи сътрудничеството с нас, но вратите на Цървена звезда със сигурност ще останат отворени за него, не заради мен или ръководството, а заради всичко което Милойевич подари на привържениците на Цървена звезда - Милойе, благодаря ти още веднъж!

Благодаря за всичко Милойе!

Няма коментари:

Публикуване на коментар