петък, 27 ноември 2020 г.

Единственият спасил две дузпи на Диего: Спечелих на бас 100 долара от Марадона и ги пазя


Някогашният чудесен вратар на загребския Динамо и Цървена звезда беляза кариерата на Марадона - спаси му две дузпи и така влезе в историята като единственият, който е постигал това.

Ивкович намерихме в Загреб, веднага след мача между Дугополье и Интер от Запрешич, чийто треньор е.

"Тъжен съм, че си отиде твърде рано", започна телефонния разговор с Б92 Ивкович.

"Отиде си бързо, няколко дни след операцията. Мислехме, че всичко ще бъде наред, но се оказа, че не е. Всички знаем какъв живот водеше и доведе себе си в ситуация да си отиде рано. Криво ми е", допълни.

Ивкович посочи, че Марадона е истински пример за днешната младеж в множество аспекти.

"Сам реши, жал ми е. От футболна страна, може да е пример, но и как младите не трябва да се държат, като професионалисти, но и като хора. Браво на Диего как от бедно семейство постигна всичко това, но малко го развали с поведението извън терена", припомни Ивкович за известните ходове на Ел Пибе извън терена.

Ивкович е "свързан" с Марадона. Още от Световното първенство за младежи в Япония през далечната 1979 година, когато се "запознали", а после и с известните мачове между Спортинг (Лисабон) и Наполи през 1989, както и година по-късно между Югославия и Аржентина във Флоренция на СП.

"Остава в историята, че съм единственият спасил две дузпи, но и в двата случая той се класира напред. Известна е историята от Неапол. Бях със Спортинг и изпълнявахме дузпи. Обзаложих се с Диего на 100 долара, че няма да ми вкара гол. Даде ми ги, с екипа, продължавам да ги пазя в моите книги със спомени", разкрива Ивкович.


А Флоренция? Четвъртфинал на Мондиала и рулетката на дузпите е на страната на Аржентина срещу Югославия, въпреки че Ивкович отново е по-успешен от Марадона.

"Тогава журналист ме пита "Какво ще стане, ако пак има дузпи?" Отговорих му, че пак ще му я хвана, на което журналистът ми каза, че съм луд. Може пак да заложим, но да отиде при Марадона. Журналистът отиде, но Диего не пожела, защото искаше да се концентрира над мача", спомня си Ивкович.

И, пак дузпи?

"Нямаше сили да ме погледне. Казах му "Знам къде ще стреляш и къде отива топката". Закачих го и пак спасих. На практика ми подаде топката", заключи вратарят на Югославия.

Аржентина тогава изгуби финала от ФРГ с 0:1, което беше своеобразен реванш срещу Марадона и приятели за финала в Мексико четири години по-рано.

А Югославия пак нямаше късмет. С вероятно най-силният си отбор в историята...

Няма коментари:

Публикуване на коментар