четвъртък, 29 август 2013 г.

Най-странните футболни спонсори

Европейските футболни клубове все по-често се принуждават да търсят необичайни източници на финансиране в тежките икономически времена, като сред тях вече попадат краставици, бордеи, групата Продиджи и др.

Гръцкият аматьорски отбор Вукефалас (Лариса) подписа договор с два местни бордея, което предизвика голям интерес към най-нетипичните футболни спонсори.

Краставици

След серия смъртни случаи от натравяне с краставици в Германия през лятото на 2011 г сериозно пострада износът на испанската продукция. Елитният Севиля реши да подкрепи фермерите, като изигра няколко приятелски мача в тениски с надпис „Аз обичам краставици“.

В интерес на истината това всъщност не беше спонсорство, а повече жест на благотворителност, след като клубът не поиска никакви пари.

Филми

Друг испански клуб – Атлетико (Мадрид) преди няколко сезона рекламираше филми като „Кодът на Да Винчи“ и „Спайдърмен 3“, след като имаше договор с холивудско студио.

Погребална агенция

Гърция е страната, която беше засегната най-много от кризата, така че ФК Палеопирго трябваше да търси пари на 2 метра под земята. Отборът от малък гръцки град не се поколеба да получи подкрепа от местна погребална агенция, чийто собственик е дългогодишен привърженик на клуба.

Еротична интернет страница

Испанският Логронес беше доста по-избирателен, като се стигна до подбор на спонсор. Играчите отказаха да рекламират еротична интернет страница и в крайна сметка това струва доста на клуба. След близо 70-годишна история клубът престана да съществува през 2009 г заради финансови проблеми.

Продиджи

Детският състав на Ийстлей Редс си пускал песни на Продиджи по време на тренировки, а когато за това разбрал лидерът на бандата Лиъм Хаулет, той предложил на клуба договор за спонсорство. Футболистите до 13-годишна възраст от Хемпшир, Англия, сега са доволни да носят емблемата на Продиджи – паяк в кръгче – на своите мачове.

Няма коментари:

Публикуване на коментар