понеделник, 12 декември 2016 г.

Изповедта на Дарко Панчев: Подписах предварителен договор с Милан, търсеха ме Фъргюсън и Кройф, а избрах проклетия Интер


Може за неговата кариера да се знае всичко. Абсолютно всичко. Но Дарко Панчев е голямо вдъхновение за привържениците на Цървена звезда и поклонниците на футбола, които са имали това щастие да го гледат и да се дивят на голмайсторските умения на Кобрата от Вардар. Такъв нападател днес вече не се ражда. Легендата на югославския футбол даде интервю за предаването "Код спорт" на TV+ в което разкри интересни подробности за кариерата си.

С Цървена звезда спечели Купата на европейските шампиони и Златната обувка на Европа, но не направи очакваната кариера. По простата причина, че избра Интер, клуб, който по това време представлява пъклена среда за всички новаци с епитет голямо подсилване.

Изглежда Дарко Панчев продължава да жали заради решението след суровата доминация с Цървена звезда да се пресели на "Джузепе Меаца".

"През първите шест месеца имах големи проблеми в Интер. Скарах се с треньора. Дойдох в отбор с добра атмосфера. Имаше играчи като Бергоми и Дзенга, подкрепяха нападателя на отбора Скилачи, който им беше съотборник в националния отбор. Всичко това е разбираемо. Усетих тези неща, но исках от треньора да ми даде шанс. Затова чу и Фъргюсън и прати факс в Интер с желанието да ме купи през декември 1992 година. Тогава си казах, че трябва да остана в Интер и да покажа какво знам. Това беше моята втора грешка, защото почнаха да ме преследват контузии", сподели Дарко Панчев.

Разбира се, разказа и за първата си грешка.

"Сещам се как холандецът Йонг говори за тамошните медии как Интер играе слабо, но как не му е ясно, че няма място за мен в стартовия състав. Не искам да се хваля, но всичко е документирано. Кройф искаше да ме вземе в Барселона. Разговаряхме няколко пъти. Също така, тогавашният президент на Реал Мендоса два пъти идва в Белград с желание да ме купи. Звезда не прие предложенията. Мога да ви разкрия, че имах подписан предварителен договор с Милан, на практика се бях договорил с Берлускони и Галиани. И днес като видя Галиани се поздравяваме като приятели. Те много искаха да ме купят, но тогава в отбор можеше да има само трима чужденци. Там бяха холандците Рийкард, Ван Бастен и Гулит, след това Савичевич, Папен... Аз щях да съм седмият чужденец. Казах им, че не искам да идвам... Избрах другия клуб от Милано и направих грешка."

СРЕЩУ БАЙЕРН БЯХМЕ СЕБИЧНИ

Като най-тежък мач в похода към европейската титла с Цървена звезда Дарко Панчев изтъкна този срещу Байерн.

"Победихме в Мюнхен с 2:1 и очаквахме да ги бием лесно в реванша. Говорехме, че имаме привърженици, атмосфера. Това е нашият манталитет. Срещу Байерн, който имаше за треньор Юп Хайнкес не може да бъде лесно. Поведохме с 1:0 и имахме три стопроцентови положения до края на първото полувреме. И тогава отново се изрази нашият манталитет. Станахме себични. На полувремето си викахме един на друг, говорехме, че трябва да вкараме втори гол, защото те ще се върнат. Така и беше. Вкараха два гола, хвана ни паника. Байерн уцели греда, но имахме късмет. Това беше ясен знак, че трябва да спечелим Купата на шампионите. Отборите от старата Югославия винаги са играели красив футбол, но не им стигаха резултати."

Може би нямаше да ги има Бари и титлата, ако Панчев беше избрал друга среда... Известно е, че Цървена звезда е отнела расовия нападател от най-големия си враг, но главната опасност идвала от Сплит.

"Искаха ме четирите най-големи клуба в Югославия. Сплитският Хайдук даваше най-много пари. Баща ми, брат ми и аз след Вардар най-много обичахме Цървена звезда. Затова изборът беше ясен."

На Маракана Дарко Панчев успешно работеше с Люпко Петрович, който е много уважаван в България.

"Той беше добър тактик. Преди него Цървена звезда се водеше от Шекуларац, играч виртуоз. Като човек беше чудесен. Винаги искаше да играем впечатляващо. Но това невинаги е просто, затова може би отпаднахме от Купата на УЕФА в годината преди Бари. Всичко което липсваше на Шекуларац, Люпко Петрович го имаше. Беше стабилен. Изиграхме тактически финала с Олимпик, въпреки че не е в духа на Цървена звезда. Знаехме, че трябва да спечелим трофея, защото друга възможност няма да има."

Няма коментари:

Публикуване на коментар