четвъртък, 19 септември 2019 г.

Тишина, Берба си отиде! И има нещо да каже...


Кой ден е днес? Четвъртък. Преди девет години, на 19 септември, беше неделя. При Манчестър Юнайтед на Олд Трафорд дойде Ливърпул. Берба си е легнал навреме. Право от леглото, па всичко по реда си. Никой не го е нервирал, никой не му е досаждал. Играеше му се футбол в този ден. В този ден е решил да постигне някои голове. Твърдо го е решил. Излезе на терена и направи някои неща...

Още един голям майстор на кълбото каза сбогом. Димитър Бербатов днес съобщи, че зарязва футбола за всички времена...

В съобщение свойствено само на него, в Инстаграм, сподели, че е дошло време за край. Без много патетичност, така "в главата", написа онова което усеща и отиде на някое хубаво място да се наслаждава. А сега някой ще каже, че сякаш досега, през цялата кариера не се е наслаждавал. Сякаш на него футболът му е бил всичко. И ще бъде прав. Затова и го обичахме толкова. 

Тишина, Берба има думата...

 "На днешния ден, ако не знаете заради какво проверете, реших да споделя това с вас. Подготвях се вече известно време да обявя, но не съм... Не знам защо не съм... Знам, че някои от вас мислеха, че вече съм в пенсия. Знаете, че дълго не играя. Опитах да намеря нещо (клуб) миналата година. Не успях. Така че някой ми каза, че трябва да ви кажа нещо. А видях и сам, че хората ме питат, особено у дома...

Това е моето прощално послание:

За последен път бях на терена преди година, така че смятам, че сега е подходящото време да спра. Отдавна трябва да направя това. Макар че, когато размислям за това, край всъщност не съществува, по един или друг начин ще остана във футбола, все пак, дойде време след почти 20 години да кажа сбогом на професионалното играене на футбол!

Ще ми липсва всичко. Мачовете, тренировките, головете, подготовките, съотборниците, виковете на привържениците когато вкарам гол... Бях благословен и усърдно работих да имам възможност да играя на най-високо ниво, срещу най-добрите, с най-добрите. Това че съм от малка държава ме прави още по-специален. Имах връх, и разбира се, няколко спада в кариерата. Печелих трофеи, вкарах някои голове, помежду другото... Играх така както исках и вкарах голове, които исках да постигна.

Благодаря на всички хора, които ми помогнаха да се развия и да стана играча какъвто винаги съм искал да бъда.

Благодаря на своите клубове, съотборници, треньори, персонал. Беше удоволствие за мен! Знам, че с мен не беше лесно да се работи, но винаги съм давал всичко за отборите за които съм играл. Надявам се да сте се наслаждавали на моята игра и всичко което съм правил на терена е било, за да ви забавлявам.

Проклятие, ще ми липсва всичко това. Хора, аз толкова обичам футбола... Сигурен съм, че и аз ще ви липсвам.

Благодаря ви!"

И си отиде Берба.

Кой ден е днес? Четвъртък. Преди девет години, на 19 септември, беше неделя. При Манчестър Юнайтед на Олд Трафорд дойде Ливърпул. Берба си е легнал навреме. Право от леглото, па всичко по реда си. Никой не го е нервирал, никой не му е досаждал. Играеше му се футбол в този ден. В този ден е решил да постигне някои голове. Твърдо го е решил. Излезе на терена и направи това:


И на кой му пука за тези безсмислени бройки, клубове, национални отбори, глупавата статистика... Па и тези трофеи. Берба игра футбол. Когато му се играеше. Затова всички го обичахме...

Няма коментари:

Публикуване на коментар