събота, 6 май 2017 г.

Малдини отсвири Милан: Да се върна в такъв клуб? Не, при никакви условия


Суровата реалност е такава, че по друг начин и не можеше. Преди няколко седмици Милан клекна пред ударите на "китайските вълни", така десетилетия на чиста традиция бяха архивирани.

Адриано Галиани вече го няма, дон Силвио Берлускони е само маргинална фигура. Сега китайски консорциум, събран от пребогати инвеститори от Далечния изток, дърпа всички конци и подготвя големи планове за завръщане на росонерите на пътя на старата слава. А за това в клуба ще бъдат напомпани огромни пари, докато желанието на китайските собственици е по примера на Интер и известния капитан Хавиер Санети в управата да има някои легендарни имена.

Китайците са потърсили контакт със своя вечен капитан, Паоло Малдини и му предложили фотьойл в самия връх. Но, човекът който градеше династия цели две десетилетия е казал категорично "НЕ" и тръшнал слушалката. Всичко това разкрива самият той в много интересен разговор пред италианския Скай.

"Да се върна в такъв клуб? Не, при никакви условия. Аз съм взел своето решение отдавна и смятам, че то е премислено. Говорихме, миналият месец те завършиха работата, а аз продължавам да се съмнявам. Отказах предложението и не искам да бъда свързван", заяви известният капитан и един от най-добрите защитници в света за всички времена.

Както сам казва, неговото сърце винаги ще бие за Милан, но го е обзела голяма тъга заради края на ефектна, а накрая и тъжна ера на дон Силвио.

"Искрено се надявам, че Милан ще се издигне на отредено ниво, че ще постави някакви приемливи стандарти. Имах щастието да мога да кажа своето мнение, без да трябва да съм свързан с една идея, която напълно би ме разстроила."

Малдини все пак не отхвърля възможността да греши, че има такова мнение за новия Милан.

"Може би греша, може би съм прав... Но, искрено смятам, че независимостта и свободата е най-важното и от това не отстъпвам."

През последните дни много се говори за плановете на Франческо Тоти да (не) отиде в пенсия след края на сезона, след който го чака директорски фотьойл в Рома.

"Вижте, Ювентус не можа да намери място за Алесандро Дел Пиеро, докато пенсията на Тоти беше обявена тази седмица от страна на клуба. Питам се, дали клубните легенди са проблем за директорите? Очевидно сме твърде големи в този смисъл. Защото когато кариерата се приключва плановете на клуба и играча трябва да съвпадат. Аз съм бил титуляр до края на кариерата, а тогава реших, че повече не искам да съм протагонист."

Малдини казва, че играчът трябва във всеки момент да бъде готов да се прости с футбола.

"Не можеш да играеш безкрайно. Никога не съм приемал да съм играч, който седи на пейката, това се случи само веднъж, под ръководството на Карло Анчелоти. Влязох в игра през второто полувреме, но си спомням, че мразех това усещане, че разбрах, че не мога да бъда играч, който не е нужен. Защото уважавам всичко което съм направил за Милан."

Накрая, малко и за Ювентус и все по-близкото класиране за финала на Шампионската лига, със само два допуснати гола. Което напомня на журналистите на Скай за страховития Милан от деветдесетте години на миналия век.

"Искрено, бих избрал отбраната с която аз играех пред тази в Ювентус. Не защото са мои приятели. Да бъде ясно, много уважавам играчите на Ювентус, но моите съотборници бяха дар от небето за Милан през всички тези години. Трудно е да се сравни тази и ерата от моите времена. Няма съмнение, Джиджи Буфон е най-големият вратар на всички времена, защото оцелява толкова дълго и още е пред останалите. Ювентус сега има най-добрата защита в Европа. Както някога Милан, Ювентус сега полага най-много надежди в италианските защитници, което създава разликата."

Няма коментари:

Публикуване на коментар